Barion Pixel

Ötlettől a megvalósításig - az eHÁZ sztori

2022. február 18.
Matyi_Peti.pngAz eHÁZ nevével egészen biztos, hogy mára már minden társasházkezelő találkozott az országban. Kevesen ismerik azonban azt a történetet és motivációs hátteret, ami a megalkotókat - Dén Mátyás Andrást és Schwindt Pétert - az első hazai felhő-alapú társasházkezelő rendszer kifejlesztésére, és a társasházkezelési szakma előrébb vitelére sarkallta, és ösztönzi a mai napig is. Alábbi riportunkban ezt az újítást és működtetőit mutatjuk be.

THT: Az eHÁZ tavaly elnyerte az „Év Fintech Megoldása 2021" díjat. Mit jelent ez Önöknek?

Dén Mátyás András: Nagyon örülünk minden szakmai elismerésnek. 2019-ben „MagyarBrands-díj"-at kaptunk, 2020-ban és 2021-ben is mi lettünk az „Év Honlapja", az „Év Blockchain megoldása", most pedig az „Év pénzügyi technológiai megoldása" díjat kaptuk meg, ami azt jelenti, hogy a felhasználókon kívül már a technológiai-informatikai szektor is felfigyelt az eHÁZ-ra. A legnagyobb elismerés ugyanakkor számunka még mindig az ügyfelek elégedettsége.


THT: Hogyan kezdődött ez az egész, miért vág bele valaki egy ilyen vállalkozásba?

Dén Mátyás András: Ez nagyon régen kezdődött. 1998 körül a Szent István Gimnáziumban osztálytársammal, Schwindt Péterrel „összeraktuk" az iskola weboldalát. Aztán eltelt pár év, és azt „vettük észre", hogy weboldalakat, majd felhő-alapú, komplex rendszereket fejlesztünk különböző cégek számára. Ekkortájt költöztem el otthonról, és pár hónappal később kézhez kaptam az első levelet a közös képviselőnktől, ami egy „perelés előtti utolsó felszólítás" pecséttel volt ellátva.


THT: Szép kezdés! Tartozás miatt?

Dén Mátyás András: Igen, de mint új tulajdonos, fogalmam sem volt arról, hogy mi az a közös költség. Mennyi, és hova kell fizetni? Nem mondom, hogy tűzijátékra, vagy tortára számítottam az üdvözlésemet követően, de legalább egy tájékoztató levél a közös képviselettől jól esett volna, hogy ne ez legyen az első kapcsolati pont.


THT: Ekkor döntötte el, hogy ezzel foglalkozik majd?

Dén Mátyás András: Én csak megkérdeztem a már említett osztálytársamat - mai napig az eHÁZ-as tulajdonostársamat, Schwindt Pétert -, hogy nem csinálunk-e egy „rendes" rendszert a háznak, ahol az ilyen kommunikációs konfliktusok elkerülhetők. Ő meg azt mondta, hogy jó, csináljunk.


THT: Mennyi idő és pénz egy ilyen rendszer lefejlesztése?
Dén Mátyás András: Nem nagyon tudom ezt összeszámolni. Mostanában azt hirdetik mindenhol, hogy akkor vagy jó startup vállalkozó, ha az ötletedet elmondod sok helyen, szerzel rá pénzt, és aztán majd valahogyan, valamilyen minőségben megcsinálod. Mi azt a konzervatív álláspontot képviseljük a mai napig: ha van egy ötlet, akkor dolgozzuk ki, kezdjük el saját forrásból, vigyük el, mutassuk meg a célcsoportnak, és ha elnyeri a potenciális felhasználók tetszését a megoldás, akkor csináljuk meg. Ez történt az eHÁZ esetében is.
Sok százezer nettó munkaróra van az eHÁZ-ban! Ha forintosítani akarnánk, akkor biztosan elkeserednénk, és azon morfondíroznánk, hogy inkább elmehettünk volna valami multihoz dolgozni. Még az a szerencse, hogy nem ezen jár az agyunk mostanában.


THT: Hanem min?
Dén Mátyás András: 40 évesek leszünk idén Péterrel, és azt valljuk, hogy legalább annyira fontos egy vállalkozás profitabilitása, mint a munkavállalói közeg és a misszió, amit szolgálunk. Sok fejlesztéssel készülünk idénre is, de nagyon sok erőforrást rakunk abba is, hogy fenntartható legyen mind a mi fejlődésünk, mind pedig az ügyfeleink fejlődése.


THT: Az ügyfelek fejlődése alatt mit ért?
Dén Mátyás András: Nem fenntartható üzleti modell az, hogy ha csak mi fejlődünk - legyen az pénzügyi, vagy vállalatfejlesztési jellegű fejlődés. Amellett, hogy nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy magas hozzáadott értékű eszközt adunk az ügyfeleink kezébe, fontosnak tartjuk, hogy az ő előremenetelüket és a boldogulásukat más úton-módon is megpróbáljuk segíteni.


THT: Mit jelent ez az Önök gyakorlatában?
Dén Mátyás András: Majdnem 10 éve járunk a THT rendezvényeire, beszélünk minden városban a közös képviselőkkel, megkérdezzük őket a véleményükről, problémáikról. Próbáltunk ezekre informatikailag válaszokat, megoldásokat találni. Aztán egy ponton beláttuk, lehet, hogy nem oldható meg minden informatikával, és úgy döntöttünk, befektetőként megpróbáljuk segíteni a THT szaklap megújítását: a formátumot modernizálni, és egyúttal olyan témákat felkarolni, melyek eddig tabunak számítottak, vagy még mindig számítanak.


THT: Például?
Dén Mátyás András: Ilyen például a közös képviselő díjazása. Nem állapot az, hogy ma vannak olyan térségek Magyarországon, ahol 800 Ft-okért vállalnak lakásonként közös képviseletet! Mégis mit várnak el a tulajdonosok ennyi pénzért? Ugyanakkor beszédes adat, hogy - ahogyan az eHÁZ 2021. decemberi felméréséből már kiderült - annak ellenére, hogy az eHÁZ-as lakástulajdonosok többsége elégedett a közös képviselőjével, közel felüknek fogalma sincs arról, hogy mennyiért végzi egy közös képviselő a társasházzal kapcsolatos
feladatokat.
Ugyanígy megdöbbentő, hogy a felmérésből látszik: annak ellenére, hogy az eHÁZ-as lakástulajdonosok több mint egyharmada minden közgyűlésen ott van, ugyanígy egyharmaduknak nincs arról információja, hogy van-e megtakarítása a társasháznak. Valószínű hogy ennek a két harmadnak nincs közös metszete, de számunkra azt jelenti, hogy a lakástulajdonosi tudatosságon van mit javítani az országban.

Ugyanilyen tabu téma a közös képviselői feladatok átvétele is. Ez a szakma nagyon személyhez kötött, nehéz átadni a kapcsolatokat és a tudást is egy új generációnak. Főleg a 800 Ft-os térségekben.


THT: Visszatérve az eHÁZ ötlethez. Egyből mindenki pozitívan fogadta a kezdetekkor az eHÁZ-at?
Schwindt Péter: Dehogyis! Volt, aki egyenesen démonizálta a számítógépet és az internetet! Mai napig vannak olyan társasházkezelők, akik rendkívül büszkék a papír- vagy excel-alapú nyilvántartásaikra, amivel semmi gond nincsen, csak ilyen esetben mi nem tudunk segíteni. Mi annak a hívei vagyunk, hogy mindenkinek az életében máskor jön el az a pont, amikor a módszertani váltás esedékes, vagy már kikényszerített. Nincs értelme ezt erőltetni. Az eHÁZ működik, fejlődik, nő, de erre a vonatra sosem késő felszállni.


THT: Mik voltak a legnehezebb pontok a bevezetésben?
Schwindt Péter: Talán az, hogy túlságosan hamar jöttünk ki az ötlettel és az első verzióval. Amikor először megmutattuk pár közös képviselőnek az eHÁZ-at, mint lakónyilvántartót, sokan nem is értették, hogy ez mire jó. Aztán voltak olyanok, akik megsúgták, hogy kellene bele könyvelés is. Ekkor Mátyással összenevettünk, hiszen az első visszajelzések arról szóltak, hogy nem kell bele könyvelés, csak könyvelő programokkal való összekötés lehetősége. Végül is megcsináltuk, nem is akárhogyan.


THT: Az eHÁZ egy havidíjas szolgáltatás, nem egy egy összegben megvásárolható szoftver. Ebből nem voltak konfliktusok az ügyfelekkel?
Schwindt Péter: Mi az elejétől úgy találtuk ki a modellt, hogy fenntartható legyen mind a társasházkezelők számára, mind pedig a mi számunkra. Így nincs szükség beruházásra, viszont mindenki számára kiszámítható havi pénzmozgás van, és emiatt mindig motiváltak leszünk a fejlesztésre. Az egy összegben megvásárolható szoftverek fejlesztői egy idő után alulmotiváltak lesznek, és abbahagyják a fejlesztést és a támogatást. Az úgynevezett software-as-a-service jellegű megoldásoknál ez nem fordulhat elő.


THT: Milyen támogatást adnak az ügyfeleknek?
Schwindt Péter: Egyszerűbb lenne azt kérdezni, hogy mit nem. Már a kezdetektől fogva ingyenes adatfeltöltést biztosítunk valamennyi közös képviselő számára, melynek köszönhetően később is segítünk a megnyert házak felvitelében és gyors elindításában. Ezenkívül már hárman dolgoznak a telefonos ügyfélszolgálatunkon, e-learning tananyagokkal, az új munkatársak betanításával segítjük az ügyfeleket, és beépített postai, illetve könyvelési szolgáltatásunk is van azok számára, akik véglegesen meg szeretnének szabadulni az adminisztrációs terhektől. Továbbá márciustól már biztosítási ajánlatokat is lehet kérni az eHÁZ-on keresztül, illetve egy gomb megnyomásával fizetési meghagyási és végrehajtási eljárást is lehet indítani.


THT: Akkor milyen támogatást nem ad meg az eHÁZ a társasházkezelők részére?
Schwindt Péter: Még mindig nem tudjuk azt megoldani, hogy a társasházkezelő ki tudja kapcsolni a telefonját. Próbálkoztunk már gyorsszolgálati partner bevonásával, de valahogyan ez a dolog túlságosan személyes Magyarországon. Valamiféle kerületenkénti, vagy régiós társasházi gyorsszolgálatok kellenének erre, csak ugye a 800 Ft-okból ez nem kigazdálkodható.


THT: Több piaci szereplő is van ezen a piacon. Mit szóltak, szólnak ők az eHÁZ-hoz?
Schwindt Péter: Megmondom őszintén, hogy mi soha nem néztünk meg egy másik programot sem. Mindig magunk, a felhasználókkal való beszélgetések alapján találjuk ki és fejlesztjük le az egyes funkciókat. Hallunk egyet s mást a piacról, ami azt sejteti, hogy ez visszafelé nem feltétlenül van így. Hat éve mi találtuk ki az automatikus könyvelést, tavaly előtt mi valósítottuk meg először a NAV-szinkront, tavaly a banki szinkront, és idén is lesznek meglepetéseink. Inkább úgy fogalmaznék, hogy nekünk elismerés az, ha a piaci szereplők minket másolnak, vagy követnek - a többi részével nem foglalkozunk.


THT: Meddig lehet ezt még tovább fejleszteni? Nem tartanak attól, hogy egyszer csak „készen lesz"?
Schwindt Péter: Az eHÁZ soha nem lesz kész. Érdekes evolúciós folyamat, hogy míg az első években mindig nekünk kellett kitalálni azt, hogy vajon milyen funkciót használnának szívesen a társasházkezelők, addig az elmúlt években naponta kapunk új ötleteket, igényeket, és nekünk egyfajta cenzorként kell eljárnunk annak érdekében, nehogy olyan funkciót tegyünk bele a rendszerbe, ami a végén nemhogy egyszerűsíti, hanem hosszútávon megnehezíti a közös képviselők munkáját.


THT: Tud mondani egy példát?
Schwindt Péter: Ilyen például a hibabejelentő rendszer. Nagyon alaposan át kell gondolnunk azt, hogy adjunk-e egy olyan eszközt a lakástulajdonosok kezébe, ahol boldog- boldogtalan minden repedést, vagy kényelmi hiányosságot bejelent. Lesz ilyen nálunk, csak nem úgy, hogy azt a sok helyen általános szemléletet erősítse, miszerint a közös képviselő a lakástulajdonosok szolgája.

További híreink


Energiaközösség társasházban: szabályok, tapasztalatok, akadályok 2025. november 5.
A Transzformátor Központ októberi konferenciája azt vizsgálta, miként kapcsolódhatnak a hazai lakóközösségek, a társasházak a közösségi energiatermeléshez és -felhasználáshoz. A szakmai esemény a szabályozási keretek, a műszaki-üzleti lehetőségek és a lakossági bevonás összefüggéseit mutatta be, hangsúlyozva, hogy a társasházak a modell természetes szereplői lehetnek, ha a feltételek és a belső együttműködés adott.

„Városunk infrastruktúrája túlterhelt” – önazonosság-védelmi tervezet kerül tárgyalásra Törökbálinton 2025. november 5.
Törökbálint vezetése új jogi eszközhöz nyúl, hogy megvédje a település élhetőségét és korlátozott infrastruktúráját a külső beruházói nyomással szemben. A város két, jelenleg beépítetlen, de intenzív fejlesztési érdeklődés alatt álló területen kívánja érvényesíteni azt az alkotmányos jogot, amely 2025. július 1-je óta biztosítja a települések számára önazonosságuk megóvását. A rendelettervezet az első körös tárgyalásra került a Képviselő-testület elé, és társadalmi egyeztetés után dönthetnek róla véglegesen.

Garanciális igények hatékony jogi érvényesítése magánlakásoknál és társasházi tulajdonba tartozó épületrészeknél 2025. november 4.
Új lakás vásárlásakor vagy társasházi beruházásnál a garanciális igények kérdése kulcsfontosságú. A hibás kivitelezés, a rejtett hiányosságok, a vitatott felelősségi körök jelentős anyagi terhet jelenthetnek tulajdonosoknak, illetve a társasháznak. Hogyan különíthető el a magántulajdonban és közös tulajdonban jelentkező hiba? Milyen dokumentumok megőrzése elengedhetetlen a későbbi jogi érvényesítéshez? Milyen szerepe lehet a szakértői véleménynek, és ki viseli ennek költségét? Mi a teendő, ha a beruházó nem reagál, vagy vitatja a hiba fennállását? A Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete szakmai napján Dr. Kiss Balázs Károly, a MITOE elnökének előadásából megtudhatjuk, hogyan érvényesíthetők eredményesen a garanciális igények, és mire kell különösen figyelni a jogszabályi környezetben.

http://www.mitoe.hu
A tulajdon múltja és a lakhatás jövője – Nemzetközi Ingatlannap Belgrádban 2025. november 4.
A 2025-ös belgrádi International Property Day a történelmi tapasztalatokat és a mai lakhatási kihívásokat kapcsolta össze „From History to Homes - How Past Lessons Can Shape the Future of Housing in Europe" mottóval. A Network for Restitution in Serbia és a UIPI közös rendezvényén a kárpótlás, az ingatlantulajdon társadalmi szerepe és az európai lakáspolitika dilemmái kerültek terítékre. Az eseményen jogászok, közgazdászok, lakáspolitikai szakértők és európai érdekképviseleti vezetők vettek részt.

Ahol beszélgetnek, ott felújítanak – társasházi mintaprojekt tanulságai 2025. november 3.
Ott valósul meg a felújítás, ahol közösség is épül. A Szolidáris Gazdaság Központ kutatói egy önként jelentkező társasház közreműködésével tárták fel a ház műszaki, energetikai és közösségi fejlesztési lehetőségeit. A pilot eredménye megmutatta, hogy a társasházi energiahatékonyság nemcsak pályázat és technológia kérdése - a döntő tényező a jól működő közösség.

Zártkerti ingatlanok átminősítése – fontos változások az ingatlan-nyilvántartásban 2025. november 3.
A zártkerti ingatlanok tulajdonosai előtt most fontos változások nyílnak meg: friss kormányrendelet módosította az átminősítés és a nyilvántartás szabályait. Az eddigi útvesztő helyett letisztultabb eljárás jön, de ahhoz, hogy egy zártkerti terület hivatalosan is „kivetté" váljon, az önkormányzatnak előbb külön rendeletben kell engedélyeznie ezt a lehetőséget.

https://www.tht.hu/thtelofizetes/
Folytatódik az Otthon Start finomhangolása 2025. november 3.
Az Otthon Start programhoz kapcsolódó, most kihirdetett módosítások rugalmasabbá teszik a FIX 3%-os lakáshitel rendszerét és gyorsítják a program keretében megvalósuló lakásépítéseket. A hitel szabályainál lényeges újítás, hogy a kölcsön egy része már az építkezés korai szakaszában is folyósítható. A fejlesztések megvalósításához szükséges közigazgatási eljárások is könnyebbé válnak.

Kötelező a villamos hálózat felülvizsgálatáról gondoskodni ingatlanügyletek során 2025. október 31.
Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár.

Középosztály, idősek, elöregedő házak – hogyan reagálhat az uniós politika? 2025. október 31.
Európában egyre több társadalmi és területi csoport szorul ki a fenntartható lakhatásból: vidéki kisvárosok, városi peremterületek, fiatal bérlők és idős tulajdonosok mind más okból kerülnek nehéz helyzetbe. A UIPI 46. kongresszusának panelbeszélgetése azt a kérdést járta körül, lehet-e egyetlen európai lakáspolitikai válasz ezekre - és ha nem, hogyan kellene a támogatási rendszereknek alkalmazkodniuk.

Ingyenes online tulajdoni lap-hozzáférést a társasházaknak! 2025. október 29.
A társasházi közös képviselők mindennapi munkáját alapjaiban nehezíti meg, hogy a magyar ingatlan-nyilvántartáshoz csak díjfizetés ellenében férhetnek hozzá, pedig a törvény szerint ez közhiteles és nyilvános adatbázis. Szilber Szilvia, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének (MITOE) elnökségi tagja petíciót indított annak érdekében, hogy a közös képviselőknek a képviselt házak ingatlanjainak tulajdoni lapjaihoz ingyenes, online betekintési lehetősége legyen.

Megjelent a THT októberi száma 2025. október 28.
Az egyre közeledő télies időjárással lassan már mindenhol beindult a fűtési szezon, melyet Európában még mindig - mind nominális, mind vásárlóerő-paritáson nézve - a legolcsóbb lakossági gázárakkal vártunk és várunk. Hasonló a helyzet a villamosenergia díjak terén is: Magyarországon - Luxemburg és Málta mellett - még mindig az egyik legolcsóbb az elektromos áram lakossági díja, melyet - politikától függetlenül - nagy mértékben köszönhetünk az elmúlt évek kormányzati rezsicsökkentési intézkedéseinek. De valójában kiket is támogat a lakossági rezsicsökkentés?

Várakoznak a lakástulajdonosok a felújításokkal – beszámoló az egyablakos tanácsadók találkozójáról 2025. október 28.
A magyarországi egyablakos tanácsadók (OSS) immár hatodik alkalommal találkoztak az Energiaklub szervezésében. A 15 résztvevő - köztük családi házak és társasházak korszerűsítésével, valamint pénzügyi, kutatási és kommunikációs támogatással foglalkozó szervezetek - a hazai energiahatékonysági felújítások legfontosabb aktuális kihívásait vitatták meg.

Otthontámogatás a közszférában – idén kell előkészíteni a kérelmeket 2025. október 28.
Társadalmi egyeztetésre bocsátották azt a kormányrendelet-tervezetet, amely az új Otthontámogatás rendszerét vezeti be a közfeladatokat ellátó munkavállalók számára. A támogatás 2026-tól lesz elérhető, de a munkáltatóknak és fenntartóknak már 2025 végéig el kell indítaniuk a regisztrációt és az igénybejelentéseket. A program célja, hogy a közszolgálatban dolgozók számára a lakáshitel felvételéhez vagy törlesztéséhez segítséget nyújtson.

Túszul ejtett társasházi adatok: mire figyeljünk a társasházi szoftver választásánál? 2025. október 27.
Az adminisztráció ma már egyre inkább online rendszerekre épül a társasházak és társasházkezelők életében is. A társasházi szoftverek sok szempontból könnyítik a közös képviselők és a társasházkezelők dolgát, átláthatóbbá tehetik a gazdálkodást, gyorsabbá az ügyintézést. Ugyanakkor új típusú kockázatokat is hoztak: mi történik, ha a volt közös képviselő nem adja át az adatokat, vagy a szoftverszolgáltató ellehetetleníti az elérést? Milyen jogi kötelezettségek vonatkoznak ezekre az esetekre? Hogyan válasszon biztonságosan társasházi szoftvert a közösség?

Otthon Start: tovább bővül a FIX 3%-os hitelprogram és kiemelt státuszt kaphatnak a programban résztvevő lakásépítések 2025. október 22.
Egy új tervezet alapján kiemelt beruházássá nyilváníthatók azok az építési projektek, amelyek az Otthon Start program keretében kínált, FIX 3%-os lakáshitel feltételeit teljesítő lakások megvalósítását célozzák. A szabályozás célja, hogy gyorsítsa és egyszerűsítse az engedélyezési eljárásokat, valamint lehetővé tegye a fejlesztések megvalósítását a helyi településrendezési szabályoktól részben eltérő feltételek mellett. A másik, ezzel összefüggő kormányrendelet tervezete az Otthon Start programhoz kapcsolódó FIX 3%-os hitelprogram bővítését tartalmazza.

„Szétfolyt” városok, elfeledett vidékek, lakáspolitikai tévutak 2025. október 22.
A helyi különbségek felismerése nélkül nincs jó uniós lakáspolitika - állítja Mari Vaattovaara városföldrajz-professzor a UIPI 46. kongresszusán. Előadásában azt hangsúlyozta: a „városi" és „vidéki" fogalmak újragondolására van szükség, különösen olyan országokban, mint Finnország, ahol a városok nagy része fizikai megjelenésében inkább vidéki jellegű.

Meghívó: november 13-án bemutatkozik az eHÁZ feladatkezelő kiegészítő szolgáltatása 2025. október 21.
2025. november 13-án újból lehetőség nyílik az eHÁZ szoftver valamennyi funkciójának megismerésére, valamint a résztvevők közvetlenül tehetnek fel kérdéseket a fejlesztőknek és ügyfélszolgálati szakembereknek.
A program délelőtt az eHÁZ rendszer részletes bemutatásával indul, amelyet Gosuly Jolán, az eHÁZ.hu kiemelt ügyfélkapcsolati munkatársa tart. A délutáni szekcióban Gáts Bence, a KK Szoftver Megoldások Kft. képviseletében ismerteti a TSH Manager feladatkezelő rendszer működését és az eHÁZ-hoz kapcsolódó integrációs lehetőségeket.

Lakónévsor a lépcsőházban – segíti vagy sérti a jogokat? 2025. október 21.
A társasházak közösségi működésének egyik visszatérő kérdése, hogy jogszerűen kifüggeszthető-e a lakók névsora a lépcsőházban vagy a faliújságon. A közös ügyek intézéséhez, a kapcsolattartáshoz vagy akár a közgyűlések megszervezéséhez gyakran szükség lenne a tulajdonostársak nevének ismeretére, ugyanakkor az adatvédelmi szabályok, elsősorban a GDPR, szigorú korlátokat állítanak az ilyen adatkezelések elé.

Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete: új név és kibővült szolgáltatások 2025. október 20.
A Társasházak és Számvizsgálók Országos Egyesülete (TSZOE) a jövőben Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete néven (röviden: MITOE) folytatja működését. A szervezet újrapozícionálása nemzetközi példák - többek között finn, német és angol modellek - alapján valósul meg, és immár nemcsak társasházakra, hanem valamennyi magyarországi ingatlantulajdonosra kiterjeszti szolgáltatásait.

Csak egylakásos lakóépület alakítható ki a XVI. kerület kertvárosias övezeteiben – szigorú önkormányzati ellenőrzés indul 2025. október 18.
A Budapest XVI. kerületi Önkormányzat hivatalos felhívásban figyelmezteti az ingatlanközvetítőket és a vásárlókat: a helyi építési szabályzat (KÉSZ) értelmében a kertvárosias lakóterületeken legfeljebb egy önálló rendeltetési egység - azaz egy egylakásos lakóépület - alakítható ki. Ez a rendelkezés azt is jelenti, hogy a meglévő épületek sem oszthatók fel több lakóegységre, és a lakásszám sem növelhető.

(c) Társasházi Háztartás 2025 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások