Milyen újdonságokkal készül az őszre az eHÁZ?2021. augusztus 25. |
|---|
A TTOE (Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete) 2021. július 26-án második online konferenciáját tartotta arról, hogyan lehet törvényesen, illetve energiahatékonyan működtetni a társasházakat a pandémia ideje alatt. Az online konferencia, mint forma elengedhetetlen volt, hiszen az országjáró körút során sokaknak nem adatott meg a lehetőség a személyes részvételre. Dén Mátyás András az eHÁZ rendszeréről tartott előadást, amely ma már a magyarországi társasházi lakások 14%-ában megtalálható. |
|
2 781 HUF
Biztonsági utánvilágító jelzés - emeletjelző/szintjelző/irányjelző biztonsági tábla
![]() Érdekel → |
|
„Ezt a kimagasló eredményt mindösszesen 12 év alatt sikerült véghez vinni és több, mint 200.000 albetétben, illetve több, mint 6000 társasházban fut az eHÁZ." - mondta Dén Mátyás András
Az elsődleges kísérletek és fejlesztések után körülbelül 10 évvel került sor az első roadshow-ra a témával kapcsolatban. Hatodik éve minden évben 50%-kal növekszik az ügyfelek száma, ami magas elégedettséget tükröz felhasználói oldalról. A fejlesztések természetesen folyamatosak, az elmúlt 12 év leginkább kedvelt funkciói közé tartozik például a többnyelvű dokumentumok/emailek, a beépített számlázó rendszer, a csoportos beszedés és az OC31 automata csekkönyvelés, a mobil applikáció, mely a lakóknak és a közös képviselőknek is jár egyaránt, a beépített posta és könyvelés szolgáltatás, valamint az 5 kattintásos mérleg és eredménylevezetés. Sok olyan esetett lehetett hallani az elmúlt években, hogy a külföldi, nem magyar anyanyelvű tulajdonosokkal nehéz dolga akadt a közös képviselőknek. Az eHÁZ rendszeren belül a fizetési felszólítások és egyéb dokumentumok több nyelven is elérhetőek, így az adott tulajdonos nem tud arra hivatkozni, hogy nem érti az adott iratot. A könyvelés az eddigi végtelen adategyeztetés és adatrögzítés helyett egy „párkattintásos" mozdulatsorrá csökken. Elég mindösszesen letölteni a bankból a számlatörténetet és feltölteni az eHÁZ-ba. A rendszer 1-2 hónapon belül megtanulja melyik tétel éppen kihez tartozik, vagy épp milyen szállítóhoz rendelődik és így gyakorlatilag egy valós idejű naplófőkönyvvel szolgál a felhasználók számára. Ez a funkció az összes hazai bankkal működik, így gyakorlatilag a használatának nincs semmilyen akadálya. Az eHÁZ használata mellett nem kell egyéb felhőalapú számlázószoftverre havi többezer forintot költeni, ez az eHÁZ-hoz jár. A mobilapplikációval elkerülhetőek az olyan incidensek, melyek során hétvégén, munkaidőn kívül kellene válaszolni mindenféle felmerülő kérdésekre a tulajdonosok, illetve a lakók részéről. A „mennyi az egyenlegem éppen" kérdésre például azonnal választ kaphatnak, ha megnyitják az appot. A postaszolgáltatást a pandémia hívta életre, viszont nagyon jól bevált azok számára, akik nem szeretnek postára járni. Amennyiben feltétlenül szükséges egy dokumentumot nyomtatva elküldeni, az eHÁZ rendszeren belül pár kattintással ezt is meg lehet oldani. Ennek költségét a közös képviselők havi rendszerességgel kapják a cég felől. A mérleg és eredménylevezetés eddig hosszú heteket vett igénybe a társasházkezelő és a könyvelő közös munkája során, ez az eHÁZ rendszerében mindösszesen 5 kattintás, amennyiben jól van könyvelve minden a rendszeren belül. Online szavazás lehetősége, jogi modul és dinamikus könyvelés Ezt a lehetőséget szintén a koronavírus-járvány hívta életre, hiszen fizikai formában nagyon sokáig nem lehetett közgyűlést tartani és nem lehetett érvényes szavazást csinálni az eldöntendő kérdések ügyeiben. Erről a tulajdonosok emailben kapnak értesítést és egy egyszerű felületen pár kattintás segítségével le tudják adni voksukat, el tudják mondani véleményüket. A társasházakat érintő jogi folyamatok a jogi modulnak köszönhetően szintén nyomon követhetők a rendszerben. Ha van bármi fizetési meghagyási, vagy végrehajtási eljárás, akkor az teljes mértékben átlátható, a társasház kezelő tudja nézni hogyan áll, továbbá van egy jogi jogosultság az eHÁZ-hoz, azaz, ha megadjuk a társasház ügyvédjének az email címét, akkor ő be is tud jelentkezni és a változásokat tudja iktatni az egyes albetétekre vonatkozóan. Az automatikus könyvelés esetében, ha valaki befizetett egy közös költséget, a rendszer megtanulta az előző előírásokból és befizetésekből, hogy melyik befizetés melyik tulajdonoshoz/albetéthez tartozik. Ha mondjuk van olyan, akinek több lakása van egy társasházban, akkor be lehet paraméterezni, hogy ha nem egyenként fizeti a lakásai után járó közös költségeket, hanem egyben, akkor a rendszer priorizáltan tudja helyre rakni ezeket a tételeket. Na de min dolgoznak most? Az elmúlt hetekben élesítettük a fogyasztásmérők állásának tömeges importálásának lehetőségét, és most a MOM rádiós fogyasztómérők integrálása zajlik éppen. Emellett napokra vagyunk attól, hogy valamennyi hazai bankkal szinkronizáljon az eHÁZ, ami azt fogja jelenteni, hogy a NAV számlaszinkronhoz hasonlóan hamarosan már az egyes házak számlatörténeteit sem kell majd feltölteni, ezek automatikusan meg fognak jelenni az eHÁZban. Szeptemberben élesítjük a kettős könyvviteli modult, idén szeretnénk a közgyűlések levezetését egyszerűsítő applikációnkat is kirakni, illetve a kártyás és azonnali fizetés integráción is dolgozunk. Emellett szeptembertől indítjuk útjára az eCÉG alkalmazásunkat is, mely a céges adminisztrációt fogja a végtelenségig leegyszerűsíteni, az eHÁZ felhasználó számára díjmentesen. Mennyibe kerül? Az eHÁZ egy havídíjas szolgáltatás, mely 80 Ft-ba kerül albetétenként, 1000 albetét felett természetesen egyedi árajánlatot ad a cég, illetve, azon garázsok, vagy tárolók után nem kell megfizetni a díjat, amik a társasházban lévő lakáshoz tartoznak. Fontos, hogy ez az összeg fix, nem jönnek rá plusz költségek. Idén már a számlák is automatikusan az eHÁZ-ba érkeznek a NAV-tól, nem kell azokat külön feltölteni, amennyiben a ház rendelkezik saját adószámmal és erre lesz kiállítva az adott számla. Ez a szinkronizálás percenként történik meg, tehát ha történik egy zárcsere és az alvállalkozó kiállítja az e-számlát, akkor szinte egyből látszani fog a rendszerben. Amennyiben egy ház úgy dönt, hogy eHÁZ-as lesz, úgy az adatfeltöltést - bármilyen állapotban, vagy formátumban is vannak azok az adatok- a cég plusz költség nélkül elvégzi, hiszen a mottójuk az, hogy időt árulnak, ami alatt az adminisztrációs idő csökkenését kell érteni. „Büszkék vagyunk rá, hogy az eHÁZ az elmúlt 12 év alatt Magyarország piacvezető felhő-alapú társasházi ingatlankezelő szolgáltatásává vált, melynek eredményeképpen 2019-ben Magyar Brands Innovatív Márka díjat nyert, 2020-ban pedig megkapta Az Év Honlapja - Az Év Blockhain megoldása díjat, melyet a Magyar Marketing Szövetség adott át a cég részére." - zárta gondolatait Dén Mátyás András. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások



A TTOE (Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete) 2021. július 26-án második online konferenciáját tartotta arról, hogyan lehet törvényesen, illetve energiahatékonyan működtetni a társasházakat a pandémia ideje alatt. Az online konferencia, mint forma elengedhetetlen volt, hiszen az országjáró körút során sokaknak nem adatott meg a lehetőség a személyes részvételre. 
Felvételsorozat harminckettedik része az Ingatlan 2024 - Ingatlankezelők, -beruházók, -közvetítők, és -felújítók napja előadásaiból. Előadó: Fekete Attila, ügyvezető - fiREG Kft.
Új hirdetés jelent meg a THT díjmentes Közös Képviselőt Keresek szolgáltatása keretében.
A társasházak jelentős részében a szervezeti-működési szabályzat (SZMSZ) puszta kötelező dokumentumnak tűnik: kiemelik a törvényszöveget, belemásolják egy fájlba, a közgyűlés megszavazza, a közös képviselő beadja a földhivatalba, aztán senki nem nyitja ki többé. Dr. Kiss Balázs Károly, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének elnöke előadásában azt mutatta be, hogy a jogszabály ennél jóval többet enged, és az SZMSZ a ház gyakorlati működésének egyik legfontosabb eszköze lehet. 
Egy országos kamarai nyilvántartás létrehozásáról született döntés. A módosítás értelmében a jövőben csak olyan szakember végezhet villamos biztonsági ellenőrzést, akit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nyilvántartásba vett.
Az év végi hajrá után december közepétől a családé és a szeretteinké a főszerep. A következő napokra, hetekre mindenki számára az öröm és boldogság kell, hogy előtérbe helyeződjön, elfelejtve az év közbeni pörgést, rohanást, bajokat, minőségi időt szentelve egymásnak. Ezúton kívánunk meghitt karácsonyi ünnepeket és boldog új évet valamennyi olvasónk számára!
Újbuda önkormányzata jogi lépések előkészítését kezdte meg a kerületben zajló nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások miatt. A városrészben 19 ilyen projekt több mint tízezer új lakás építését hozza magával, ami akár húsz-harmincezer új lakost is jelenthet, miközben a szükséges infrastruktúra nem fejlődik a növekedés ütemében. 
Egy elmaradt közös költség néha nemcsak a társasház pénzügyeit, hanem a közös képviselő szakmai felelősségét is próbára teszi. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Csizmadia Szabolcs könyvvizsgáló egy friss, jogerős ítélettel zárult esetet ismertetett, amely jól példázza, hogyan csúszhat el egy ügy, ha a közös képviselő nem elég körültekintő, és a korábbi mulasztásokra nem figyel oda. Az esetben a pereskedés végül többe került, mint maga a vitatott összeg.
Megjelent a 392/2025. (XII. 10.) Kormányrendelet, amely fontos könnyítést vezet be az Otthon Start programban elérhető FIX 3%-os lakáshitelnél. A módosítás lényege, hogy 2026. január 1-jétől nemcsak belterületi, hanem külterületi lakóházak megvásárlására is igényelhető a támogatott hitel.
A kormány új, 100 milliárd forintos keretösszegű lakossági energiatároló programot indít - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai Kormányinfón. A támogatás célja, hogy a napelemmel rendelkező háztartások tartósan önellátóvá váljanak, és stabilabban biztosítsák saját villamosenergia-ellátásukat.
Több társasház által körbezárt udvarban mintegy ötven garázs áll évtizedek óta úgy, hogy tulajdonosaik nem járulnak hozzá sem a terület fenntartásához, sem a közös problémák megoldásához. A terület biztonsági kockázatai azonban sürgetik a közös fellépést: a lakók elektromos kapuval zárnák a területet, ám felmerül a kérdés, miként vonhatóak be ebbe a garázsok tulajdonosai. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A fiatal európaiak önállósodása soha nem volt olyan nehéz, mint ma. A diákotthonok és megfizethető albérletek hiánya egyre több városban válik problémává, miközben az egyetemek versenye a tehetségekért felerősíti a nyomást. Az Európai Parlament meghallgatása a fiatalok lakhatási kihívásairól és a UIPI átfogó európai tanulmánya a magánpiaci diáklakások trendjeiről ugyanarra a következtetésre jut: a jelenlegi kínálat nem tud lépést tartani a kereslettel, az árak elszálltak, a piaci szereplők pedig szabályozási, gazdasági és társadalmi akadályokkal küzdenek.
Miközben az árak és a kereslet történelmi csúcsokat értek el, a kínálati oldal egészen más képet mutatott 2025-ben. Kevesebb lakás készült el, mint az elmúlt években, de a megkezdett építkezések és az engedélyek száma látványosan megugrott. A budapesti új építésű lakások kínálata bővül, de az árak továbbra is rendkívül magasak. Az MNB 2025. novemberi lakáspiaci jelentése alapján készült összefoglaló cikksorozatunk harmadik része azt járja körbe, hogyan alkalmazkodik a fejlesztői és építőipari szektor a megváltozott környezethez.
A VII. kerületi Erzsébetváros Önkormányzata új pályázattal segíti a kerületi fogyatékossággal élő lakókat abban, hogy saját lakásukat akadálymentessé tegyék. A támogatást vissza nem térítendő formában, előfinanszírozásban folyósítják.
A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet.
Az utóbbi hónapokban számos félreértés és téves hír keringett arról, hogy a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. helyszíni bírságokat szabna ki a társasházakra. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n azonban a leghitelesebb forrásból, Baricza Miklós, a MOHU ügyféltámogatás vezetője és Dúzs László, kategória menedzsere tisztázták, valójában mi változott - és mi maradt pontosan ugyanaz.
Friss adatok mutatják, hogy a bérleti díjak korlátozására bevezetett szabályozás nem érte el célját: rekordalacsony az új szerződések száma, miközben a lakbérek történelmi magasságokba emelkedtek.
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Európai Unió lakhatási rendszere gyorsan változik: a politikai hangsúlyok átrendeződnek, a jogi keretek újraértelmeződnek, és a fenntarthatósági elvárások is átalakulnak. Milyen következményei vannak az Európai Bíróság minimálbéres ítéletének? Milyen ajánlásai vannak a Housing Advisory Board testületének a megfizethető lakhatási kínálat bővítésére? A UIPI 2025. decemberi jelentése arról számol be, milyen irányba fordulhat a következő évtized lakáspolitikája. 






































