Konferenciabeszámoló IV. rész: Ilyen volt a XV. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO2024. november 21. |
|---|
|
|
|
53 229 HUF
THS WSB Fali széf
![]() Érdekel → |
|
A kerekasztal résztvevői hangsúlyozták, hogy bár a biztosítási díjak nagysága fontos szempont, a szolgáltatások minősége és a biztosító stabilitása legalább olyan lényeges. A társasházi biztosítások különbségei nemcsak az árban, hanem a fedezetek, a kiegészítő szolgáltatások és a kárrendezési folyamatok sebességében is megmutatkoznak. A biztosítók képviselői kiemelték, hogy a kárrendezés gyorsasága különösen fontos. Például a kisebb károk esetén néhány nap alatt történik meg a térítés, ami a közös képviselők munkáját is jelentősen megkönnyíti. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a szolgáltatás színvonala és a kárrendezés sebessége alapvetően meghatározza a biztosítók közötti különbséget. A beszélgetés során felmerült, hogy sok lakó nincs tisztában azzal, hogy egy beázás vagy más káresemény esetén a lakásbiztosítás vagy a társasházi biztosítás fedezi-e a kárt. A biztosítók képviselői elmagyarázták, hogy az ilyen esetek gyakran attól függnek, hogy a káresemény hol történt, és hogy a közös vagy egyéni tulajdon része-e az érintett terület. Szóba került az is, hogy a társasházak gyakran nincsenek felkészülve a váratlan eseményekre és alulbiztosítottak. A biztosítók felhívták a figyelmet arra, hogy fontos az újraépítési érték szerinti biztosítás megkötése, ami biztosítja, hogy a biztosító fedezze a teljes újjáépítési költségeket. Felvetődött a kérdés, hogy szükség lenne-e a társasházi biztosítás kötelezővé tételére. Bár a résztvevők egyetértettek abban, hogy a társasházak jelentős része felújításra szorul, és a biztosítottság fontos lenne, mégis megosztottak voltak a kötelező biztosítás kérdésében. Kiemelték, hogy vannak olyan lakóingatlanok, amelyek nehezen vagy egyáltalán nem biztosíthatók, és ez a kérdés komoly kihívások elé állítaná a biztosítók piacát. Az elmúlt években a társasházi biztosítási díjak átlagosan 40%-kal emelkedtek, amit az infláció és az építőipari költségek növekedése magyaráz. A biztosítók azonban hangsúlyozták, hogy a díjemelések nemcsak az árak növekedését jelentik, hanem a szolgáltatások bővülését is. Az új biztosítási termékek tartalmaznak olyan kiegészítő szolgáltatásokat, mint az asszisztencia, a vészelhárítás, vagy a digitális kárbejelentés lehetősége. A beszélgetés végén a biztosítók arra buzdították a közös képviselőket, hogy rendszeresen vizsgálják felül a társasházak biztosítási szerződéseit, és a piaci versenynek köszönhetően igyekezzenek a lehető legjobb szolgáltatást választani a lakóközösség számára. A kerekasztal résztvevői hangsúlyozták, hogy a biztosítások nemcsak a károk fedezésére szolgálnak, hanem a közös képviselők munkáját is segítik azáltal, hogy megkönnyítik a kárügyintézést, és védelmet nyújtanak a váratlan események ellen. Az eseményen elhangzottak alapján egyértelmű, hogy a társasházi biztosítás elengedhetetlen eszköz a közösségek biztonságának és anyagi stabilitásának fenntartásában. A konferencia támogatója a társasházi közös költségek kártyás fizetési partnere, a Mastercard.
A XV. KKN PREZENTÁCIÓI ITT TÖLTHETŐK LE a rendezvény résztvevői számára. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások





Felvételsorozat harminckettedik része az Ingatlan 2024 - Ingatlankezelők, -beruházók, -közvetítők, és -felújítók napja előadásaiból. Előadó: Fekete Attila, ügyvezető - fiREG Kft.
Új hirdetés jelent meg a THT díjmentes Közös Képviselőt Keresek szolgáltatása keretében.
A társasházak jelentős részében a szervezeti-működési szabályzat (SZMSZ) puszta kötelező dokumentumnak tűnik: kiemelik a törvényszöveget, belemásolják egy fájlba, a közgyűlés megszavazza, a közös képviselő beadja a földhivatalba, aztán senki nem nyitja ki többé. Dr. Kiss Balázs Károly, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének elnöke előadásában azt mutatta be, hogy a jogszabály ennél jóval többet enged, és az SZMSZ a ház gyakorlati működésének egyik legfontosabb eszköze lehet. 
Egy országos kamarai nyilvántartás létrehozásáról született döntés. A módosítás értelmében a jövőben csak olyan szakember végezhet villamos biztonsági ellenőrzést, akit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nyilvántartásba vett.
Az év végi hajrá után december közepétől a családé és a szeretteinké a főszerep. A következő napokra, hetekre mindenki számára az öröm és boldogság kell, hogy előtérbe helyeződjön, elfelejtve az év közbeni pörgést, rohanást, bajokat, minőségi időt szentelve egymásnak. Ezúton kívánunk meghitt karácsonyi ünnepeket és boldog új évet valamennyi olvasónk számára!
Újbuda önkormányzata jogi lépések előkészítését kezdte meg a kerületben zajló nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások miatt. A városrészben 19 ilyen projekt több mint tízezer új lakás építését hozza magával, ami akár húsz-harmincezer új lakost is jelenthet, miközben a szükséges infrastruktúra nem fejlődik a növekedés ütemében. 
Egy elmaradt közös költség néha nemcsak a társasház pénzügyeit, hanem a közös képviselő szakmai felelősségét is próbára teszi. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Csizmadia Szabolcs könyvvizsgáló egy friss, jogerős ítélettel zárult esetet ismertetett, amely jól példázza, hogyan csúszhat el egy ügy, ha a közös képviselő nem elég körültekintő, és a korábbi mulasztásokra nem figyel oda. Az esetben a pereskedés végül többe került, mint maga a vitatott összeg.
Megjelent a 392/2025. (XII. 10.) Kormányrendelet, amely fontos könnyítést vezet be az Otthon Start programban elérhető FIX 3%-os lakáshitelnél. A módosítás lényege, hogy 2026. január 1-jétől nemcsak belterületi, hanem külterületi lakóházak megvásárlására is igényelhető a támogatott hitel.
A kormány új, 100 milliárd forintos keretösszegű lakossági energiatároló programot indít - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai Kormányinfón. A támogatás célja, hogy a napelemmel rendelkező háztartások tartósan önellátóvá váljanak, és stabilabban biztosítsák saját villamosenergia-ellátásukat.
Több társasház által körbezárt udvarban mintegy ötven garázs áll évtizedek óta úgy, hogy tulajdonosaik nem járulnak hozzá sem a terület fenntartásához, sem a közös problémák megoldásához. A terület biztonsági kockázatai azonban sürgetik a közös fellépést: a lakók elektromos kapuval zárnák a területet, ám felmerül a kérdés, miként vonhatóak be ebbe a garázsok tulajdonosai. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A fiatal európaiak önállósodása soha nem volt olyan nehéz, mint ma. A diákotthonok és megfizethető albérletek hiánya egyre több városban válik problémává, miközben az egyetemek versenye a tehetségekért felerősíti a nyomást. Az Európai Parlament meghallgatása a fiatalok lakhatási kihívásairól és a UIPI átfogó európai tanulmánya a magánpiaci diáklakások trendjeiről ugyanarra a következtetésre jut: a jelenlegi kínálat nem tud lépést tartani a kereslettel, az árak elszálltak, a piaci szereplők pedig szabályozási, gazdasági és társadalmi akadályokkal küzdenek.
Miközben az árak és a kereslet történelmi csúcsokat értek el, a kínálati oldal egészen más képet mutatott 2025-ben. Kevesebb lakás készült el, mint az elmúlt években, de a megkezdett építkezések és az engedélyek száma látványosan megugrott. A budapesti új építésű lakások kínálata bővül, de az árak továbbra is rendkívül magasak. Az MNB 2025. novemberi lakáspiaci jelentése alapján készült összefoglaló cikksorozatunk harmadik része azt járja körbe, hogyan alkalmazkodik a fejlesztői és építőipari szektor a megváltozott környezethez.
A VII. kerületi Erzsébetváros Önkormányzata új pályázattal segíti a kerületi fogyatékossággal élő lakókat abban, hogy saját lakásukat akadálymentessé tegyék. A támogatást vissza nem térítendő formában, előfinanszírozásban folyósítják.
A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet.
Az utóbbi hónapokban számos félreértés és téves hír keringett arról, hogy a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. helyszíni bírságokat szabna ki a társasházakra. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n azonban a leghitelesebb forrásból, Baricza Miklós, a MOHU ügyféltámogatás vezetője és Dúzs László, kategória menedzsere tisztázták, valójában mi változott - és mi maradt pontosan ugyanaz.
Friss adatok mutatják, hogy a bérleti díjak korlátozására bevezetett szabályozás nem érte el célját: rekordalacsony az új szerződések száma, miközben a lakbérek történelmi magasságokba emelkedtek.
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Európai Unió lakhatási rendszere gyorsan változik: a politikai hangsúlyok átrendeződnek, a jogi keretek újraértelmeződnek, és a fenntarthatósági elvárások is átalakulnak. Milyen következményei vannak az Európai Bíróság minimálbéres ítéletének? Milyen ajánlásai vannak a Housing Advisory Board testületének a megfizethető lakhatási kínálat bővítésére? A UIPI 2025. decemberi jelentése arról számol be, milyen irányba fordulhat a következő évtized lakáspolitikája. 






































