Barion Pixel

Elindult a kártyás közös költség fizetés lehetősége az eHÁZban – interjú Dén Mátyás Andrással, az eHÁZ projektvezetőjével

2025. január 16.
Den_Matyas_Andras_f.jpgKét éves folyamat végére ért az eHÁZ, melynek eredményeképpen december közepétől megnyílt a lehetőség a kártyás fizetésre az eHÁZban. A megoldás kapcsán Dén Mátyás Andrást, az eHÁZ projektvezetőjét kérdeztük meg a jelenlegi és jövőbeni lehetőségekről.

THT: Már hónapokkal ezelőtt volt szó a kártyás fizetés bevezetéséről, hogy-hogy csak most lett készen?

Dén Mátyás András: Két éve kezdtünk el tárgyalni a lehetőségekről különböző hazai szolgáltatókkal, úgynevezett payment gateway-ekkel, akik különbözőbbnél különbözőbb, általunk nem preferált kondíciókkal szerették volna nyújtani a szolgáltatást. Több száz óra tárgyalás és fejlesztés következménye az, hogy idáig eljutottunk, melyre azért vagyunk büszkék, mert olyan korrekt, fenntartható és olcsó megoldást sikerült implementálnunk, ami hosszú távon mindenki számára egy win-win-win helyzetet teremthet a közös költségek elektronikus befizetése kapcsán.

THT: Mik voltak a nem elfogadható kondíciók?

Dén Mátyás András: Elsődlegesen a százalékpontok voltak azok, amiken két évet harcoltunk. Nekünk, mint piacvezető szolgáltatónak hatalmas felelősségünk van abban, hogy olyan üzleti konstrukciót közvetítsünk az ügyfeleink felé, ami egyaránt jó a társasházaknak, a közös képviselőknek és a tulajdonosoknak is. A mi hozzáállásunk szerint ezek után jönnek csak a mi és a bank érdekei. Na ez az, amivel sok bank, illetve pénzügyi szolgáltató nem tudott azonosulni, és nem tudtunk velük megállapodni. A kezdeti elképzelésünk az volt, hogy olyan megállapodást kössünk a fizetési felületet illetően, ahol megfizethető tranzakciós jutalékkal tudjuk nyújtani a szolgáltatást, ezt végső soron sikerült tető alá hoznunk, melyre nagyon büszkék vagyunk.

THT: Ez azt jelenti, hogy a társasháznak költsége keletkezik a befizetéskor?

Dén Mátyás András: Ez volt a másik pont, amit meg kellett oldanunk. A szolgáltatás igénybevételéhez a közös képviselőknek le kell szerződni a társasház nevében a szolgáltatásra a fizetési szolgáltató partnerünkkel, és a szolgáltató a társasház részére a tranzakciós díjjal csökkentett összeget fogja érkeztetni a kártyás fizetéskor. De ekkor a rendszer ezt a költséget automatikusan előírja a befizetőnek, tehát a társasháznak csak egy adott időpillanatban van ezzel költsége, melyet a befizető - akár egy csekkes befizetéskor - fog megfizetni a végén. Ez nem kevés fejlesztést igényelt a részünkről.

THT: Vannak olyan szolgáltatók - nem feltétlenül társasházi szoftverre gondolok - ahol 1,5-3 százalékba kerül egy fizetés. Hogy sikerült ilyen jó kondíciókat elérni?

Dén Mátyás András: Jómagam 2022-ben szereztem meg a harmadik diplomámat a Corvinus Egyetemen, pénzügyi technológiai (fintech) szakközgazdász szakon, és az itt megszerzett tudás, illetve az elmúlt években épített kapcsolati tőke által tudtuk elérni azt, hogy eljussunk eddig a mérföldkőig. Az eHÁZban idén 80 milliárd Ft közös költséget írtak elő a közös képviseletek, mely már egy olyan potenciális volumen, melyre felfigyeltek a hazai piaci szereplők is, melyek közül a kiválasztott fizetési szolgáltató volt az, akivel a leginkább meg tudtuk értetni magunkat, és láttuk a közös előnyöket az implementálásban. És mivel hosszú távon gondolkozunk, mi nem keresünk a közös költség befizetéseken egy forintot sem, de azt csiripelik a madarak, hogy ez nem mindenhol van így.

THT: Ez mit jelent? Mások keresnek a közös költség befizetéseken? Az eHÁZban pedig teljesen ingyenes a társasházak számára így a lehetőség?

Dén Mátyás András: Az első két kérdésre nem szeretnék válaszolni, mindenkinek a fantáziájára bízom azt, hogy ha valahol 1 százalék feletti tranzakciós díjakkal fizeti be a közös költséget valaki, akkor ott bizony vannak olyan százalékpontok, amiket valaki zsebre rak. Ezt mi kicsit hullarablásnak tartjuk, de szíve joga mindenkinek ebben részt venni. Az eHÁZban a kétéves, többszáz órás stratégiai és technikai feladatokat, az ezzel járó ügyfélszolgálati folyamatokat mi befektettük ebbe a lehetőségbe, melynek kapcsán az első évben ez a lehetőség minden társasház számára díjmentes lesz. Ezt követően társasházanként havi fix 1000 Ft + áfa összegbe fog kerülni a lehetőség, melyet csak azoknak éri meg majd kifizetni, akiknél sok a kártyás fizető. Ez az első évben elválik.

Fontosnak tartjuk, hogy mivel többszereplős a megoldás, így ügyfélszolgálati és fejlesztési szinten is maximálisan fel legyünk készülve arra, hogy az esetleges kérdésekre vagy a kártyás fizetéssel kapcsolatos technikai akadályokra fekvőrendőrök nélkül, gyorsan adjunk választ, ennek a költsége az, amit majd a havidíjak - legalábbis részben - fognak fedezni. A PSD2 bankszinkron kapcsán megtanultuk, hogy ahol többszereplős modellben biztosítunk pénzügyi technológiai szolgáltatást, ott nagyon komoly ügyfélszolgálati és fejlesztési erőforrás kell, hogy rendelkezésre álljon. Nem látványos, de a bankszinkronnal napi szinten vannak feladataink immáron negyedik éve úgy, hogy a szolgáltatásért már több mint 10 millió Ft-ot fizetünk ki évente az aggregátor számára a kapcsolatok biztosításáért.

THT: Milyen egyéb fizetési megoldások várhatók az eHÁZban a közeljövőben?

Dén Mátyás András: A kártyás fizetés kapcsán még vannak feladataink, Apple Pay, Google Pay integráció például, ezt a 2025-ös első negyedévben meglépjük. Ezenkívül már idén szerettük volna bevezetni a fizetési kérelem szolgáltatást is, le is szerződtünk az aggregátorral, de a helyzet itt megint nem egyszerű: sok bank még nem implementálta teljeskörűen a szolgáltatást, illetve felhasználói oldalról is meglehetősen kicsi volt az érdeklődés a megoldás iránt. Emellett harmadik lehetőségként a QVIK QR kódos fizetésről is tárgyalunk, jelenleg azért lobbizunk, hogy a társasház - akárcsak a KATA-s számlázóknál - is magánszemélynek legyen tekintve a megoldás kapcsán, és közel ingyenesen lehessen fizetni közös költséget a jövőben.

THT: Hogyan vehetik igénybe a kártyás fizetési szolgáltatást a tárasházak?

Dén Mátyás András: A szolgáltatást január közepétől a közös képviselők fogják tudni igényelni az eHÁZ oldalain belül. A ház lista oldalon és a ház nyitóoldalán is lesz egy „Kártyás fizetés igénylése" gomb, melyen keresztül egy kapcsolatfelvételi nyomtatvánnyal lehet majd jelentkezni a szolgáltatásra. A jelentkezést követően a fizetési szolgáltató partnerünk felveszi a kapcsolatot a társasházkezelővel, melyet követően egy szerződéskötési folyamat indul, majd mi, mint technikai integrátorok aktiváljuk a lehetőséget a házaknál.

dr. Busa Kamilla Virág

További híreink


Megjelent a FIX 3%-os lakáshitel rendelete a Magyar Közlönyben 2025. augusztus 1.
2025. szeptember 1-jétől elérhető a Fix 3% lakáshitel, amely otthonvásárlásra és építésre is igénybe vehető, legfeljebb 3%-os kamattal, állami kamattámogatással. A kormányrendelet részletes szabályokat határoz meg az igénylés módjáról, a szükséges igazolásokról, a bírálati és folyósítási folyamatról, valamint az esetleges visszafizetési kötelezettségekről. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Alapítvány lakásszövetkezeti keretek között – Új lehetőségek a közösségépítésre 2025. július 30.
Bár a lakásszövetkezetek elsődleges feladata az épületek fenntartása és a tagok érdekeinek képviselete, egyre több közösség keres olyan megoldásokat, amelyek túlmutatnak a napi üzemeltetésen. A lakásszövetkezet által létrehozott alapítvány új dimenziókat nyithat meg a közösségi célok megvalósításában, legyen szó felújításokról, szociális támogatásról vagy kulturális rendezvényekről.

Tisztelet, emlékezés, összetartozás – a zászló mint közösségi jelkép a társasház homlokzatán 2025. július 29.
Egy zászló közösségeket szólít meg, múltat idéz és pillanatokat tesz emlékezetessé. Társasházi környezetben egy zászlótartó kihelyezése vagy egy zászló kitűzése olyan eszköz, amely lehetőséget ad arra, hogy a lakóközösség együtt, méltó módon éljen meg fontos alkalmakat.

Ingatlankezelés a felhőben, automatikus riportokkal és könyvelés előkészítéssel, tulajdonosi és bérlői kommunikációval 2025. július 24.
Digitális szervizkönyv, integrált riportok, automatizált adminisztráció és bérlői kommunikáció - ezekre a funkciókra épít a hazai fejlesztésű eINGATLAN.hu rendszer, amelyet Dén Mátyás András, az Info Sierra Kft. projektvezetője mutatott be az eINGATLAN 2025 webinar és konferencia keretében. Az új felhőalapú megoldás az ingatlantulajdonosokat és -kezelőket célozza, és szorosan kapcsolódik az ismert eHÁZ rendszerhez, ám annál jóval szélesebb funkcionalitást kínál.

https://www.tht.hu/thtelofizetes/
Professzionális online feladatkezelő megoldás ingatlan- és társasházkezelőknek 2025. július 21.
Egyre nagyobb társasházak, egyre több lakó és egyre összetettebb feladatok jellemzik a közös képviselet mindennapjait. A hagyományos eszközökkel már nem lehet hatékonyan követni a műszaki problémákat, a karbantartásokat, a lakói megkereséseket vagy épp az ajánlatkérések menetét. E kihívásokra ad választ a KK Szoftver Megoldások Kft. által fejlesztett TSH Manager, amely nemcsak egy feladatkezelő, hanem egy komplex társasházi menedzsmenteszköz is. Gáts Bence ügyvezető 15 év társasházkezelői tapasztalatából kiindulva mutatta be, miért hozták létre a rendszert, hogyan használják élesben, és milyen fejlesztéseket terveznek a közeljövőben.

Új lehetőség a zuglói társasházaknak – akár 6 millió forint kamatmentesen 2025. július 18.
Fotó: Subits-Tóth GergőAz önkormányzat 100 millió forintos keretösszeggel hirdetett meg visszatérítendő, de kamatmentes támogatást legalább öt lakásos épületek felújításához. A pénz gyorsan fogyhat, a lehetőség pedig egyéves kivitelezési határidővel párosul.

Tudatosan felkészülni - A home staging, mint értéknövelő stratégia hatásai az ingatlanpiacon 2025. július 18.
Az ingatlanpiacon már nem elég csak jelen lenni: kiemelkedni, figyelmet kelteni és meggyőzni kell - lehetőleg az első másodpercben. A „home staging", vagyis az ingatlan értékesítésre való felkészítése erre a szemléletváltásra kínál eszközt. Dr. Valentényi-Szilágyi Bernadett home stager, jogász, egyetemi adjunktus, ingatlanszakértő, a Dettinvest alapítója és a City Cartel Debrecen tulajdonosa előadásában arról beszélt, miért nem csupán párnaigazgatásról, hanem piaci stratégiáról van szó.

Látható, egyértelmű és kötelező – házszámok és biztonsági feliratok társasházakban 2025. július 15.
A társasházak működését nem csak a belső rendszer, hanem a külső tájékozódás is befolyásolja. Elengedhetetlen, hogy egy épület egyértelműen azonosítható legyen - akár a posta, akár a mentők, akár egy új lakó számára.

Csótányinvázió a társasházban – Mit tehetünk lakóként és közös képviselőként? 2025. július 15.
A nyári időszakban több társasházban jelenhetnek meg csótányok. A hatékony védekezéshez tudni kell, ki mire jogosult és kötelezett.

A digitalizáció értéknövelő szerepe a társasházkezelés és lakásvásárlás terén: Lehetőségek és kihívások 2025. július 14.
Egy társasházi ingatlan nemcsak otthon, hanem komoly vagyon is. A közös képviselet hatékonysága ezért közvetlenül befolyásolja az ingatlan értékét, piaci megítélését és a lakók mindennapjait. Szilber Szilvia ingatlankezelő, a Szilber Házak Ingatlankezelő Kft. társasházi szakértője előadásában azt mutatta be, hogy a professzionális társasházkezelés - különösen digitális eszközökkel megtámogatva - hogyan válhat valódi értéknövelő tényezővé.

Felújítás a kondérban - boszorkánykonyha a megújuló szigetelés és burkolatok jegyében 2025. július 11.
A társasházak felújítása során a vízszigetelés kérdése gyakran háttérbe szorul, pedig a hosszú távú fenntarthatóság és a lakók komfortérzete szempontjából alapvető jelentőségű. Jámbor Zsolt, a Fatra Izolfa Zrt. mérnök szaktanácsadója előadásában nemcsak technikai újdonságokat, hanem a kivitelezés során felmerülő gyakorlati nehézségeket és lehetséges megoldásokat is részletesen bemutatta.

Minden, amire egy társasháznak szüksége lehet - egy szőnyeggel kezdődik 2025. július 8.
Egy jól működő társasház üzemeltetése során számtalan dologra kell figyelni - nemcsak a közös költségekre, javításokra vagy takarításra, hanem az olyan apró, ám annál fontosabb részletekre is, mint az eszközök, kiegészítők és berendezések beszerzése. A thshop.hu pontosan erre a célra jött létre: egy online áruház, ahol kifejezetten társasházak igényeire szabott termékeket találunk.

Távhő okos mérés - Miért? - Hogyan? 2025. július 7.
A távhőszolgáltatás pontos mérése és igazságos költségmegosztása nemcsak technikai kihívás, hanem jogszabályi kötelezettség is. Halmos László, a Független Energetikai Adatközpont Zrt. projektvezetője előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy 2027. január 1-jéig minden távhővel fűtött társasházban biztosítani kell a fűtési költségek távolról leolvasható mérőeszközökkel történő elszámolhatóságát.

Ha bérbe adom, ha eladom - Tűzvédelmi biztonság az ingatlanpiacon 2025. június 30.
Az eINGATLAN 2025 webinar és konferencia nyitó előadását Lestyán Mária, építésztervező és tűzvédelmi szakmérnök, szakújságíró, a Magyar Tűzvédelmi Szövetség elnöke, a Rockwool Hungary Kft. szakmai kapcsolatokért felelős igazgatója tartotta. A lakás- és ingatlanpiac tűzvédelmi kihívásait tekintette át, különösen a bérbeadás és eladás során fennálló kötelezettségekre koncentrálva.

Hol vezesse a társasház a pénzét? – bankszámlák és a jogi háttér 2025. június 24.
bankkartya.jpgMiért fontos a társasházi bankszámla, és miért nem mindegy, hol vezetik? A társasházak működése alapvetően közösségi együttműködésre épül: a közös képviselő és a számvizsgáló bizottság felel a tulajdonostársak pénzének kezeléséért, amihez elengedhetetlen egy átlátható és költséghatékony bankszámla. A nem megfelelő számlacsomag azonban sok ezer forint felesleges kiadást okozhat havonta, ami hosszú távon jelentős terhet róhat a tulajdonosokra.

Pályázati lehetőség társasházaknak! (x) 2025. június 24.
Elindult a Klímabarát kert pályázat!

Kémény vagy homlokzat? Az égéstermék elvezetés jövője a TÉKA tükrében 2025. június 11.
A modern társasházak egyik legfontosabb műszaki kérdése, hogy a fűtési rendszerek égéstermékét hogyan lehet a lehető legbiztonságosabban és energiahatékonyabban elvezetni. Lakner Kornél a Kéményépítők Szakmai Szövetségének (KÉPISZ) elnöke a TÉKA égéstermék-elvezetéssel kapcsolatos szabályain keresztül mutatta be a társasházakat érintő legfontosabb változásokat.

Új szabályok, új kihívások – Hogyan érintik a társasházakat az építési és tűzvédelmi jogszabályok változásai? 2025. június 10.
Lestyán Mária építésztervező és tűzvédelmi szakmérnök, szakújságíró, elnök a TSZVSZ Magyar Tűzvédelmi Szövetségnél, előadásában részletesen bemutatta, hogy a 2024-es és 2025-ös jogszabályi módosítások milyen hatással lesznek a társasházak működésére, a felújítási és karbantartási munkálatokra, valamint a tűzvédelmi kötelezettségekre.

Felhő-alapú ingatlankezelő szoftverek: melyiket válasszam? 2025. június 6.
Az elmúlt években az ingatlanpiac egyre összetettebbé és dinamikusabbá vált, amire a technológia egyre kifinomultabb válaszokat kínál. A felhőalapú ingatlankezelő rendszerek térnyerése nem csupán egy technológiai újítás, hanem strukturális átalakulást is jelent az ingatlankezelés világában.

Árad a ház! – Technikai tudnivalók vízhatlan burkolatok és szigetelő rendszerek alkalmazásához 2025. június 2.
A felújítások során a vízszigetelés gyakran háttérbe szorul, pedig a nem megfelelően kialakított rétegrendek, elmaradó csomóponti tömítések vagy rosszul választott aljzatok évek múlva komoly problémákat okozhatnak. Jámbor Zsolt, a Fatra Izolfa Zrt. mérnök szaktanácsadója előadásában részletesen bemutatta, milyen technikai részletekre kell figyelni, ha valóban tartós és vízálló burkolati rendszert szeretnénk kialakítani - akár fürdőszobában, akár ipari zuhanyzónál, vagy épp egy közös társasházi helyiségben.

(c) Társasházi Háztartás 2025 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások